رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: وضعیت کسب و کار در استان کرمانشاه نامطلوب است و موانع زیادی وجود دارد.
کد خبر: ۵۱۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 22 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  تسنیم، جهانبخش شکری در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه بسیاری از تحقیقات گروه‌های دانشگاهی در عمل قابل اجرا نیست اظهار داشت: این برنامه‌های اشتغال نیز ایده‌آل است اما باید توجه کرد که در چند سال گذشته 534 هزار اشتغال ایجاد شده و ایجاد 34 هزار اشتغال در چند سال آینده امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه چنانچه در کشور به‌ویژه استان زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد نشود به هیچکدام از اهداف نمی‌رسیم عنوان کرد: در استان کرمانشاه بروکراسی بسیار سختی وجود دارد و در واقع وضعیت کسب و کار در استان خراب است و به شکل‌های مختلف مانع کار می‌شوند در حالی که بدون ایجاد تحول ایجاد اشتغال و توسعه امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: برخی از شهرستان‌های استان کرمانشاه فاقد متقاضی تسهیلات فنی و اعتباری هستند و این نشان می‌دهد که ضعفهایی وجود دارد.  

شریف خسروی عنوان کرد: با بررسی تغییرات جمعیت فعال جامعه در برنامه اشتغال استان به این نتیجه می‌رسیم که نوسانات آن به اندازه‌ای غیرمنطقی است که هر برنامه‌ریزی مبتنی بر عدد و رقم باشد را غیرقابل دفاع می‌کند به طوری که برخی از سال‌ها از روند موالید جمعیت پیروی نمی‌کند و بدون شک محل تردید است.

خسروی افزود: همین موضوع برنامه‌ریزی‌های بعدی را برای رسیدن به هدف دچار مشکل می‌کند بنابراین پایه تصمیم‌سازی ما بر این اساس سرانجام مناسبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امکان رفع تداخل در برخی از آمارها وجود ندارد گفت: چنانچه بخواهیم به منطقی برای تعریف اشتغال دست یابیم باید مبنایی در نظر گرفته شود به این معنی که هرآنچه تحت عنوان بیمه شده بود بپذیریم هر چند میزان اشتغال بیش از این است.

خسروی با بیان اینکه در مشاغل خانگی میزان اعتبار در نظر گرفته شده پنج میلیون تومان است در حالی که با این میزان امکان ایجاد اشتغال به هیچ عنوان وجود ندارد افزود: بنابراین برای اینکه بتوانیم از تسهیلات بهره‌مند شویم اینطور در نظر گرفته شده که یک نفر پشتیبان پنج نفر را که به طور معمول از اعضای خانواده هستند تحت پوشش خود قرار دهد و در آمار پنج نفر اشتغال ثبت می‌شود در صورتی که در واقع یک نفر اشتغال ایجاد شده و این ایرادی محسوب می‌شود که سبب خروجی ناصحیح از تصمیمات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال در استان باید بر آموزش تأکید شود گفت: باید دستگاه‌ها ملزم شوند که اشتغال ارائه شده توسط آنها دارای پیوست آموزشی نیز باشد و این پیوست را پیش ببرند زیرا ضعف جدی استان در حوزه آموزش است بنابراین با برطرف کردن این نقص اولویت‌های اقتصادی استان نیز باید در نظر گرفته شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار